Човен для риболовлі
Правильне місце дуже часто вирішує, чи буде рибалка яскравою і чи вийде добути гідний улов на рибалці. Чи не буде одкровенням і твердження, що найбільший простір для маневру надає рибалці маневрена зручна рибальський човен, саме вона допоможе досконально вивчити рельєф дна, за допомогою сучасного ехолота з'ясувати звички місцевих риб'ячих косяків і в результаті зайняти найбільш уловисте місце на риб'ячій стежці або навіть в точці годівлі потенційних трофеїв. Правда, для цього просто необхідно знати певні правила.
- Надувні човни
- Човни з жорстким корпусом
Любителі половити з човна умовно розділилися на два великих табори, одні вважають за краще використовувати виключно надувні версії, інші не визнають нічого, крім жорстких корпусів. Хто ж з них має рацію? Постараємося розібратися.
Надувні човни, безумовно, хороші і мають ряд об'єктивних переваг. Вони бувають дуже різними, і в першу чергу за ціною. Тому завжди можна вибрати і купити собі саме те, що буде відповідати фінансовим можливостям рибалки. Начебто цей момент безпосередньо до риболовлі не відноситься, але в наші непрості часи, виявляється, має вагу, та ще якийсь.
ПВХ, а саме листи з цього матеріалу використовуються для виготовлення «надувасів», дозволяє викроїти і виготовити практично будь-яку конструкцію, якщо у рибалки будуть бажання і гроші. Для кожного виду риболовлі можна буквально створити свій корпус, і в подальшому насолоджуватися, отримуючи максимальний комфорт.
Надувний човен з ПВХ практично непотоплювана, якщо її не пробитися, і навіть якщо це сталося, то відсіків у неї, як правило, кілька, так що на плаву залишиться, мінімум, половина. Будучи перевернутої, а такий результат отримати досить непросто, вона все одно буде на поверхні і при наявності деякої вправності її навіть можна повернути в початкове положення або просто триматися з її допомогою на поверхні.
Можна вибрати версії як для ходіння на веслах, так і під мотор, втім, за такими принципами можна вибрати і човен в жорсткому корпусі.
Надувний човен можна здути, скласти і відвести в саме рибне місце. А якщо човен маленька, гребна і без надмірностей, то вона поміститися навіть в рюкзак рибалки, що віддає перевагу пішохідні прогулянки.
Але є у даного варіанту і свої недоліки. Це, в першу чергу, солідний вага і габарити, які вимагають місткий транспортний засіб для перевезення. Ще б пак, в маленькій човні ловити, безумовно, зручно, але це якщо рибалка на пару годин, не більше. Просидіти в ній цілий день, підібгавши ноги, може тільки йог. А велику зручну човен не плечах далеко не понесеш. Вона зазвичай «живе» в декількох важких сумках.
Звернемо увагу на необхідність особливого догляду за надувним човном. Досвідчені рибалки човнярі знають, що як би акуратно не відбувалася рибалка, в човні виявиться чимало різної бруду, а значить її необхідно ретельно очистити від неї, причому відразу після закінчення риболовлі. А це важко, особливо якщо вона тривала довго, і рибалка банально вимотався і втомився. Але ж після цього човен вкрай бажано ще і як слід просушити. Деякі роблять це вдома, але це не варіант. Добре якщо є просторий гараж, це здорово виручає, адже її в цьому випадку можна зберігати в надутом стані, що найбільш правильно.
Збірка або розбирання надувного човна - процес не те, щоб складний, але вимагає все ж часу і деякої вправності, а після риболовлі, часом, він набуває все ознаки витонченої тортури, особливо пізньої осені або ранньою весною.
В результаті щасливі власники надувних човнів приходять до логічного висновку: а чи не купити спеціальний причіп, на якому її можна перевозити і зберігати, не витрачаючи дорогоцінного часу на збірку і розбирання, та й не всяка спина перетягування важких сумок перенесе без наслідків. Наступна за покупкою ідея, дуже часто, а чи не перейти взагалі на жорсткий корпус? Така еволюція відбувається, природно, не завжди, але дуже часто. Тому, вибираючи собі водний транспортний засіб, подумайте заздалегідь, чи зможете просидіти в ньому цілу риболовлю, щоб процес не перетворився на тортури? Чи буде бажання кожен раз її розбирати і збирати, час і сили для її мийки і просушування?
Човен з жорстким корпусом, швидше за все, обійдеться своєму власнику трохи дорожче надувний, особливо якщо брати нову. Але цей недолік можна побороти, купивши колишню у вживанні. На перший погляд виглядає не дуже прийнятно, з подібними пропозиціями у більшості людей пов'язано багато стереотипів, і часто не безпідставних. Але це далеко не той випадок, повірте. Дуже часто уживаний човен з жорстким корпусом - відмінний варіант. Просто при купівлі такої треба уважно вивчити її стан, врахувати матеріал, з якого вона зроблена, його особливості і термін служби, особистість власника, в кінці кінців. І такий човен зможе радувати десятиліттями.
Жорсткий корпус відрізняється відмінною ходкостью, що під мотором, що на веслах. Природно, якщо він не дуже великий для весел. Так як він спочатку найчастіше не призначений для регулярних збірок і розборок, то для перевезень знадобиться спеціальний причіп-трейлер, або місце для зберігання на березі водойми. На перший погляд це може здатися проблемою, але все вирішується відносно просто, зате потім залишається просто скинути судно на воду і можна летіти на облюбоване місце. А в разі стоянки на воді все ще простіше.
Надувні балони у човна забирають корисний простір, або кокпіт, всередині неї, що однозначно засмучує. Такого недоліку немає у судна з металу або пластика, тому внутрішня простір використовується більш раціонально. Якщо додати на борту з внутрішньої сторони зручні скриньки і полички, то там знайдеться місце для чого завгодно, на розсуд капітана.
Якщо виникли сумніви щодо безпеки і плавучості в аварійній ситуації, то і тут немає проблем, адже будь-який виробник оснащує своє дітище спеціальними блоками або відсіками плавучості, які дозволяють човні залишатися на плаву навіть в затопленому стані.
Зручності на рибалці додадуть і місткі рундуки для об'ємних речей, рибальських снастей та іншого скарбу. Вони бувають додані в конструкцію вже в процесі виробництва, можуть встановлюватися чи ні за бажанням замовника, що зручно.
Дуже зручно купувати човен в базовій, найпростішій комплектації, а потім вже допрацьовувати її відповідно до своїх уявленнями про комфорт. По-перше, це спрощує покупку, так як подібний варіант коштує дешевше спочатку навороченого. По-друге, перед покупкою геть відсутнє розуміння того, що потрібно в човні, а що ні, або навіть буде заважати. Навіщо ж, питається, оплачувати «кота в мішку», та ще дорого?
Тепер поговоримо про ресурс надувний човни і човни з жорстким корпусом. Як показує практика, човен з жорстким корпусом живе довше човна з ПВХ. Особливо виділяються довгим терміном служби човна з металу. Дуже багато випадків, коли «дюралька» радянського виробництва служить власнику вірою і правдою до теперішнього часу, при цьому відчуття, що здатна прослужити ще стільки ж. Природно, якщо за нею правильно доглядати, час від часу підтягувати заклепки, можливо трохи підварювати, берегти від корозії і не вішати до неї на транець занадто потужний двигун. До слова, такий човен навіть в пристойному стані дуже доступна в плані ціни, в порівнянні з новими. Тому купити їх просто, а ось знайти складно, так як їх власники і самі користуються ними із задоволенням і тому продавати не поспішають.
Новачкам пораджу, по можливості, відразу купувати не нову човен з жорстким корпусом без наворотів, а краще взагалі голий корпус, але обов'язково з документами, це позбавить від непотрібних клопоту в майбутньому.
Човен з безліччю наворотів, важку, що вимагає потужного мотора - за нашими суворими часами варіант так собі. Не забувайте, все «плюшки» в човні мають вагу, тому вантажать човен, що призводить до перевитрати палива, воно вам треба? До того ж місце в човні не гумове.
Ходовий тент на невеликому човні - зайва вітрильність і порушення центровки, є ризик, що, порив вітру зможе привести до перекидання. А на великих човнах краще буде служити дах стаціонарна. Тому для початку варто мати тент гальмо, а з часом вже робити висновки щодо ходового.
Питання про наявність якірної лебідки приходить в голову початківцю човняру вже на першій рибалці, особливо при лові мирної риби, коли потрібна надійна постановка на парі досить важких якорях. Тому однозначно знадобиться пристосування, що полегшує процес підйому стоянкових вантажів з дна.
За якорям порадити щось конкретне, на всі випадки життя, складно. Варто пам'ятати, що красиві розлапістие моделі працюють добре не завжди, та й часом наглухо сідають в корчі або завалі. Перед тим, як опустити його в безодню, потрібно подумати і про те, чи зможете його звідти витягти.
Краща рибальський човен - це найчастіше еталон мінімалізму, з грамотної організацією внутрішнього простору. Її завдання - швидко і за розумні гроші доставити рибалки на точку лову, забезпечуючи достатнім комфортом. Все, що більше - це вже прогулянково-туристичний варіант для будинку, для сім'ї, а це вже щось інше. Часто доводиться чути, мовляв купив собі човен, дорого віддав, всім обладнав, а вона не радує. Це все тому, що людина спочатку не уявляв собі, для чого саме йому цей човен, ось і отримав невідомо що на виході. А нерідко з'ясовується, що і не потрібна вона йому зовсім була. З одного боку - це банальний засіб пересування по водойму, а з іншого - спосіб життя, філософія. Тому ставитеся до такої купівлі відповідально і продумано, і буде вам велике рибальське щастя.